Handige tips ontvangen over bedrijfsgeschenken?
Fiscale voordelen, originele cadeautips en leuke nieuwtjes ontvangen over alles wat met relatiegeschenken te maken heeft?
Door jouw e-mail op te geven schrijf je je in op onze nieuwsbrief en ga je akkoord met ons privacybeleid.
Het belang van gepersonaliseerde geschenken in de autosector
In de autosector wordt klantenretentie steeds belangrijker. Verkopers en concessiehouders hebben steeds kleinere marges op wagens en er woedt een enorme concurrentiestrijd. Een garagist die zijn klanten tevreden houdt, heeft beslist een streep voor op zijn collega's. Naast inzetten op een goede service, topkwaliteit en vriendelijk personeel, is het ook belangrijk je klanten te bedanken voor hun trouw. Geef je hen een standaardgeschenk, of bied je een gepersonaliseerde ervaring?
Een geschenk bij aankoop van een wagen?
Veel garages investeren in een luxueuze showroom en maken van het kiezen van de auto een ervaring. "Maar die lijn wordt nog niet overal doorgetrokken," ziet Miel Bonduelle van RewardU. Hoewel bijna elke garage wel een geschenk geeft aan iemand die een auto koopt, gaat het meestal om een fles wijn, cava, bloemen, een paraplu … Dat zijn geschenken die niet echt bijblijven. Andere garagisten geven dan weer gratis voetmatjes of enkele gratis opties, maar dat geeft de klant het gevoel dat hij of zij eigenlijk betaald heeft voor het geschenk.
Een persoonlijk cadeau
RewardU is een jong bedrijf dat gaat voor business gifts op mensenmaat die een echte belevenis zijn. In de autosector vonden ze enkele interessante klanten, waaronder Volvo, Renault en Dacia. Voor RewardU en voor de garagehouders waarmee ze samenwerken, mag een bedankje net iets meer zijn, en moest het vooral persoonlijk zijn. Daarom maakte RewardU speciaal voor hen geschenkboxen met unieke streekbieren, helemaal aangepast aan het merk. Zo hebben klanten meteen iets om hun nieuwe aankoop thuis mee te vieren. RewardU pakt geschenken anders aan. Het bedrijf maakt degustatieboxen waarin de ervaring centraal staat. In hun dozen vind je geen producten uit de supermarkt, maar wel lokale en authentieke producten met een verhaal: artisanale Belgische bieren, Belgische chocolade, een uitgelezen selectie koffie of thee … Aan de hand van brochures leer je meer over de producten (van de brouwer tot de theeplantage), en enkele mooie attributen zoals een bierglas of een thee-eitje maken je degustatie-ervaring compleet.
Volledig op maat van je merk
RewardU ontwerpt boxen die je merk en product op een professionele manier in de markt zetten. Je boxen zijn tot in de puntjes gepersonaliseerd en aangepast aan je huisstijl. En daarvoor moeten jij of je designers niets doen: RewardU doet alles, van ontwerp tot levering. Jij moet enkel je goedkeuring geven. Als je wilt, zorgt RewardU ook voor een eigen degustatieglas, een flesopener of informatiebrochure in de huisstijl van je bedrijf. Zo krijg je een totaalervaring van je eigen merk en product. Bovendien consumeren de ontvangers hun degustatieboxen vaak in groep met familie of vrienden, waardoor je merk ook bij anderen ter sprake komt.
Persoonlijke band creëren
Mensen kopen met hun ogen, hun verstand en hun gevoel. Het gevoel dat ze krijgen bij een verkoper, is dus heel belangrijk, ook om een blijvende band met je zaak op te bouwen. Wat blijft dan het meeste bij? Een anonieme paraplu in de koffer, of een mooie, originele cadeaubox vol unieke producten die je met trots overhandigt? RewardU maakt op zijn boxen bovendien plaats voor een persoonlijke bedanking, "want mensen blijven langer bij dan merken," besluit Miel Bonduelle.

Ben ook jij nog op zoek naar een persoonlijk bedrijfsgeschenk? Hier vind je meer over onze degustatieboxen!